Niin...
Ukko se lähti aamulla yheksän jälkeen työhaastatteluun. Jeejee.
Pojat nukahti melkein heti kun Ukko läks (hetki omaa aikaa). Luciferin kummitäti tuli puoli yhdentoista aikaan meille kahvitteleen. Vähän ennen kun tää kummi tuli niin pojutkin alko heräileen. Sitten ne söi nätisti ja kummin kanssa samalla juorittiin kaikki uusimmat juorut mitä muistettiin kertoa. Samalla tän kummin oli jostain syystä pakko siivota meillä..ja mä oon sitä kieltäny.
Kummi myös toi samalla kassillisen hedelmäsoseita pojille. Eipä tarvii niitä hetkeen ostaa. Harmi kun siellä ei ollu kasvissoseita. Niitä on harmittavan vähän kaupassa. Meijän lähikaupoissa ei myydä enää esim. bataatti-kesäkurpitsasosetta ollenkaan.. Ja pojut vielä niin kovassti siitä tykkäs.. Noh, kohta niille voi varmaan alkaa antaan muitakin soseita kun kasvis- ja hedelmäsoseet.

Tän kummin lähdön jälkeen täällä oikein riemu repes. Karaoken SM-kisat alko. Kunnon duetto.
Toisen sain välillä rauhottuun, mutta toinen jatko huutoa. Vein sen välillä yksin makkariin huutamaan ja sitten painelin ite tupakalla (kerron kohta siitä mun tupakkaprojektista lisää). Tulin tupakalta ja annoin pojun vielä hetken huudella yksinään. Hain pojun, laitoin sitteriin, annoin maitoa. Ja maidot valuu suupielistä ulos. Ja taas huudetaan. Tätä jatkuu 2-3 tuntia.. Sitten Ukko saapuu himaan. Ja pojut melkein heti hiljenee. Ja nukahtaa.
No ikävästi sitten jouduin kuitenkin vähän herättään niitä kun piti lähtee Itiksessä käymään. Vaunuihin ne sit onneks nukhati uudestaan melkein heti kun liikkeelle päästiin. Itiksessä ne sit heräs, mutta silti oli rauhallisena ja pälyili ympärilleen.
Päästiin takasin Hakunilaan ja Ukko läks sit poikien kanssa kotio ja minä kauppaan.
Kotona oli hyvinkin hiljasta niin kauan kunnes sain kauppakassin purettua. Ja taas huudetaan. Ei muutakun maitoa kehiin. Ei auta...  Noh, totesin sitten, että kello alkaa läheneen kaheksaa ja turha enää edes yrittää laittaa koijaan kun kohta pitää antaa iltaruoka.
Menin sitten laittaa pojuille iltapuuron ja sekaan sötkötin pari lusikallista hedelmäsosetta.
Puuro maistu pojille oikein hyvin. Ja nyt ne viimeinkin nukkuu. Voi kun ne nyt nukkuis pitkään.

Sit siihen tupakkalakkoon. Eka kusahdus tuli tänään.
Oli pakko käydä hakemassa aski tupakkaa koska olin niin saa**nan kiukkunen kun Ukko tuli himaan. Mähän olin oikeen kyyneleet täällä vuodattanu kun vi***i niin pirusti.
Mut mä aion lopettaa. Mä oon sen päättäny. Sen on loputtava.
Jos en muuta keksi niin sit haen lekurista reseptin siihen Champixiin ja lainaan vaikka appiukolta rahat siihen ja lopetan niiden avulla. Pakko. Nyt oon sen päättäny et se loppuu.

Ukon duuneihin palaten. Se sais sen paikan.
Se mikä tällä hetkellä on mietintämyssyn alla siinä on se, että yleensä siellä on provikkapalkka. No ei muuten onnistu. Siihen ei lähdetä.
Noh, ne sit sano sieltä et sellanenkin on mahdollista, että tulee kiinteä kuukausiliksa ja siihen sitten pienemmät provikat päälle. No tää kuullostaa jo paljon paremmalta.
Ukon pitää huomenna soittaa sinne ja neuvotella toi homma vielä. Mut jos se kiintee kuukausiliksa tulee niin homma olis aikalailla selvä.
Ukko kyllä jo tänään kyseli sitäkin, et miten se voi mennä duuniin jos mä olin tänään ihan hermoraunio kun olin yksin. No pakko mun on oppii oleen muksujen kanssa keskenäänkin.  Oman aikansa se vaatii ja monet hermot mulla vielä menee. Mut mä onnistun siinä. Moni muukin on onnistunu. Ja vielä kaksosten kanssa. Ja jotkut jopa kolmosten kanssa.
Sit kun me poikien kanssa saadaan yhteiset arkirutiinit niin sit tää homma alkaa luistaan paremmin. Mut se ei onnistu jos Ukko on himassa.

Nyt kun pojut on nukahtanu niin palkitsen itseni hermojen menetyksestä yhdellä oluella.

Jatketaan harjuutuksia.

 

-Morki