Eilis ilta onnistu paremmin kun loistavasti. Pojilla tais olla vähän univelkaa noiden huudettujen päivien ansiosta. Eli menivät siis aika aikasin nukkumaan.

Ukko se oli nauttinu matsissa pari kaljaa. Ja sen kyllä huomas. Siis kyse ei ollu kun (kuulemma) kolmesta kaljasta. Musta kyllä näytti siltä, että oli nautittu pari enemmän. Tosin, silläkin tuntuu nykyään kilahtavan hattuun aika vauhdilla. Joutuhan se herran jumala olemaan melkein 2kk juomatta kun mä olin viimesilläni ja sit kun pojut synty.. Niin, mä olin melkein vuoden ja jouduin kuunteleen Ukon narinaa siitä kuinka hän ei oo saanu vetää känniä kohta kahteen kuukauteen..vai niin. No, toisaalta sen jälkeen kun sain tietää olevani raskaana niin ei enää ees tehny mieli ottaa samalla lailla bissee kun ennen. Ennen se oli joka viikonloppusta melkeinpä. Eikä oo oikeestaan synnytyksen jälkeenkään tehny hirveesti mieli vetää kännejä. Kaks kertaa oon vetäny kännin ja kaks kertaa on ollu sellanen fiilis et nyt haluisin lähtee kapakkaan. Siinä se. Tosin, noiden kahden kännin jälkeen olo oli niin mahtava, että ehkä senkään takia ei hirveesti tee mieli. Ehkä seuraavan kerran lähen humpalle sitten kun vanha koulukaveri tulee kylään. Ja varmaan viimeistään sitten joulukuussa kun mennään lätkämatsiin ja pojut on hoidossa Luciferin kummitädillä. Tosin sinne lätkämatsiin ajattelin mennä autolla jotta sieltä pääsee joskus poiskin.

Eilen illalla kun olin tupakalla niin kattelin tähtitaivasta. Pitäs tutkii mikä siel on yks kirkas tähti. Olis kiva jos ois kaukoputki, ois kiva kattella iltasin tähtitaivaalle mitä siellä näkyy. Mut ne on niin kamalan hintasia ja luultavasti jaksaisin tuijotella kaks viikkoa sillä kunnes kyllästyisin. Ehkä parempi jättää ostamatta. Enkä mä kuitenkaan tajuis mitään mitä näkisin. Tai sit musta tulis niin pro, että pääsisin NASAan töihin (muahahhahaha).

Tänään pitäs harjottaa siivoomista. Mitään suursiivoo en ajatellu tehä, koska tästä ei oo kun viikko kun sellasen tein. Perussetti: imurointi, keittiön kiillotus ja jos jaksaa niin moppaan. Makkarista kyllä vois pölyt pyyhkiä, se tuppaa pölyyntymään niin nopeesti. Varsninkin telkkarin mustassa jalassa se pöly näkyy ihan liian hyvin.. ei se jalka enää oo musta vaan uus väri on harmaa. Sitä sai kyllä olla kiillottamassa melkein joka päivä. Ja minä kun en mikään siivoushirvio ole niin eihän sitä tule tehtyä. Ennen raskautta en siivonnu ollenkaan, nykyään siivoon jo vähän.. Kyllä se tästä.
Just Ukon kanssa yks päivä mietittiin, että meillä on asunto alkanu pysymään siistinä. Vanhassa kämpässä ei tosiaan ollu kun kolme kertaa vuodessa niin siistiä, että sielä kulkemiseen ei tarvittu kompassia tai karttaa.
Yhtä asiaa en ymmärrä. Sillon kun muutettiin tähän isompaan kämppään niin mä heitin ihan hirveesti kaikkee turhaa kamaa pois. Silti musta tuntuu. että tässä(kin) asunnossa on liikaa tavaraa. Jos nää kamat ei mahtunu kaksioon (ennen osan pois heittoa), eikä mahdu kolmioon, niin kuinka iso sen asunnon pitää olla jotta nää kamat mahtuu sinne?? Seuraavassa muutossa pitää varmaan taas karsia kaikki turha, mitä ei sitten kuitenkaan tarvittu vaikka aateltiin, että sitä vois tarvita. Kuten Ukon piuhahelvetti (iso pahvilaatikko täynnä kaiken maailman piuhoja joista osalla ei oikeesti tee yhtään mitään), josta mä sanoin jo helmikuussa kun olin siskon luona viikona, että nyt se laatikko sieltä kaapista häviää.. Paskat. Seuraavassa muutossa se lentää ensimmäisenä roskiin.

Niin se Topi Sorsakoskikin otti ja kuali. Tosin mä taidan olla liian nuori kuunteleen Topia. Tekihän se Viikatteen kanssa jokusen biisin, ne oli hyvän kuulosia. Tää on muuten yks asia mistä tietää, että Ukko oli eilen ottanu muutaman olusen. Se ei koskaan aiemmin oo kuunnellu Sorsakoskee ja eilen se sit kuunteli. Kas kun ei päivitelly kuinka hiano mies se on.

Tää rupee nyt tutkiin intterivepi salaisuuksia. Pitäs yks konekkin asennella uusiks.
Hauskaa päivän jatkoa niille, jotka tätä eksyy lukemaan!

 

-Morki