Nyt se on alkanu. Tai oikeestaan alko jo viime perjantaina Padasjoella. Eli viime viikon torstaina oon polttanu viimisen tupakan. Mulla on kyllä tuolla askissa kolme tupakkaa. Mutta, koska olin päättäny, että tupakointi loppuu viime viikon perjantaina niin en sillon tietenkään enää voinu polttaa. Pari kertaa on tehny mieli mennä polttaan tupakka, mutta oon saanu pidettyä pintani enkä oo menny. Oikeestaan ei tee ees mieli tupakkaa vaan tekee mieli polttaa. Ihme lääkkeet noi Champixit. Jos oisin ilman niitä lopettanu, niin oisin varmaan jo saanu hermoromahduksen tai jotain.

Ainoo mikä vähän ottaa hattuun tässä on tää yskä. Kun ei edes lima voi tulla pihalle, mut kuitenkin kokoajan köhin. Keuhkot kyllä tulee kohta pihalle. No, kyllä tää yskäkin (varmaan) jonain päivänä loppuu. Ainakin toivon niin.  

Mut vaikka tää mun tupakoinnin lopetus hommeli kusis, niin ainakin oon yrittäny. Ja näillä hinnoilla, mitä nää lääkkeet maksaa niin ois tietty ihan hyvä, että toi kessuttelu loppuis.

Vähän sinänsä jännittää, kun mun pitäs lauantaina mennä Halloween-bileisiin. Ei oo kertaakaan kun oon ollu dokaamassa ja en olis yhtään kessua polttanu. Joudun ehkä ostaan varmuudeks jotain kevyt savukkeita mukaan. Ihan vaan senkin takia, että Ukon exä on myös niissä kemuissa. Ja mähän siis varmaan saan kuulla taas mielenkiintosia asioita. Ite kyllä aion olla puhumatta sen kanssa mistään Ukkoon ja siihen yms. liittyvistä asioista. En ajatellu mennä sinne kemuihin tappeleen kenenkään kanssa. Ollaan meinaan ennekin oltu samoissa kemuissa ja aina sillä on jotain sanottavaa Ukosta..

Toisaalta, jos mä poltan siellä kemuissa niin varmaan on seuraavana päivänä krapulakin sen mukanen ettei mieli tee toiste polttaa.Oon päättäny jo valmiiks et jos poltan siellä kemuissa niin syytän tupakkaa siitä krapulasta niin mulla on sitten hyvä syy jatkossa olla polttamatta kännissä.

Tuntuu jotenkin oudolta, kun tänäänkin kaveri tuli mun mukaan neuvolaan ja aina ennen ollaan menty yhessä tupakalle ja aina kun on kävelty autolle tai ollaan autolla jo (riippuu onko muksut mukana vai ei) niin ollaan poltettu tupakat. Nyt sitten vaan tää kaveri poltti ja mä mietin, että kuinka pahalle tupakka oikeestaan haisee. Samaten kun meitin partsilla kun kaveri meni tupakalle ja mä menin mukaan, niin voi herran jestas, että toi meijän tuhkis voi haista pahalle. Ei sitä sillon huomannu kun ite poltti! Tai kyllähän se sillonkin hais pahalle, mutta nyt se kyllä haisee ihan järkyttävän pahalle! Koskahan mun makuaisti normalisoituu enkä voi enää syödä mitään kun kaikki mistä oon hiljalleen oppinu tykkäämään niin maistuukin pahalle?

Nyt jos mä tosiaan onnistun tässä kessuttelun lopettamisessa, niin saan ihan tosissaan alkaa suunnitteleen sitä ulkomaan matkaa. Ainoo ongelma mikä siinä tulee vastaan, on se, että kuka ottaa pojut useemmaks päiväks hoitoon? Ei sekään oo tietenkään poissuljettu ajatus, että pojut tulis mukaan, mut en kuitenkaan haluis alkaa mitään tuplavaunuja roudaan ulkomaille ja haluisin sit kuitenkin viettää laatuaikaa Ukon kanssa. Noh, katotaan nyt päästäänkö johonkin pitemmällekkin kun Tallinnaan. Jos ei muuten niin sit lähen kaveriporukalla. Piste. Mä oon päättäny palkita itteni vuoden päästä tupakoinnin lopettamisesta ja sen myös aion tehdä. Joku motivaattori mulla pitää olla.

Nyt kun oon vuodattanu tunteeni tästä lopettamisen alkuvaiheesta, niin voinkin hyvin mielin mennä koijaamaan. Ensin kyllä aion kattoo Salkkarit boksilta. Ei voinu "suorana" kattoo kun Ukko katto lätkää.

Öitä kaikille!

 

-Morki