Niin. Saatiin viimeinkin tänään myös Luciferilta se näyte toimitettavaks labraan. Ja veinkin sen heti kun kaveri tuli tänne vahtiin poikia siks aikaa. Mä en edelleenkään vie poikia meijän terkkaan sairastumaan yhtään enempää ellei oo pakko. No joka tapauksessa vein sen näytteen sinne. Se labrantäti sit näpytteli konettansa siinä ja sano, että hän jo eilen katteli, että missäs tää toinen näyte on kun ollaan otettu kaks bakteeriviljelmää? No minähän olin ihan hoomoilasen, että mitä häh, että ei ne antanu Jorvista kun noi ja ohjeet miten otetaan niihin näytteet. No tää täti anto sitten mulle uudet putkilot ja ohjeet miten otan niihin virusnäytteet. Jippii, taas saa jossain vaiheessa hälyyttää kaverin vahdiks meille et saan viedä seuraavat näytteet labraan ja ootella vastauksia. 

No ei onneks tarvinu kauheen kauaa kotiin päästyä odotella näytteitä, ne tuli kun tilauksesta. Ensin Lucifer ja puoli tuntia myöhemmin Leevaissille. Ja sitten vielä kun kerkes, niin kipinkapin viemään nekin labraan, jos niistäkin vaikka sais joko maanantaina tai tiistaina tietää vastauksia. Tietenkin kysyin siellä, että kauanko menee kun voi soittaa tuloksia ja sieltä sanottiin, että kyllä pitäs joko maanantaina tai tiistaina olla tulokset täällä.

Mä vaan niin toivon, ettei pojilla oo mitään tarttuvaa. Mun pitäs ens viikon perjantaina lähtee poikien kanssa Jyväskylään siskon luokse viettään viikoks aikaa. Ja jos tää nyt on jotain tarttuvaa, niin enhän mä voi sinne mennä ettei siskonpoika sairastu kans.

Toisaalta vähän epäilen, että toi ei oo tarttuvaa, koska poikien olo ei oo kahen viikon aikana huonontunu ollenkaan. Ja luulis, että jos se on tarttuvaa niin se olis jo mulla ja Ukollakin tai jollain muulla joka on usein poikien kanssa tekemisissä. Mut en kyl haluis, että pojilla mitään allergiaakaan on. Varsinkaan mitään maitoallergiaa. Vaikka se ois siinä mielessä hyvä, että aika usein se maitoallergia häviää kouluikään mennessä. Ei tietenkään aina mutta ainakin joskus. Tosin mun tuurillahan se olis loppuelämän vaiva.

Ens viikollahan meitin pitäs mennä sinne kontrolliin tohon meitin terkkaan. Mä eilen pyytelin sinne aikaa kun vein Leevaisin ekan näytteen jo sinne. No eihän sinne mitään aikaa saa varattua kun johonkin hamaan tulevaisuuteen. Ei muuten mitään, mutta kontrolli ois hoidettava ens viikon aikana. Tän jälkeen ne sitten sieltä ilmotti mulle, että sun pitää poikien kanssa tulla sit tonne päivystys jonoon ja lääkäri ottaa pojat sitten sitä kautta vastaan. No onpa taa ihan v*tun kiva. Eli mun pitää kahen 6kk vanhan pojan kanssa mennä istumaan johonkin terveyskeskuksen päivystykseen odotteleen jos vaikka lääkäri kerkeis ottaan vastaan. Ja toisekseen, mä oon käyny tällä viikolla kaks kertaa tossa terkassa ja molemmilla kerroilla siellä on lukenu kissankokosin kirjaimin, että tänään ei päivystävää lääkäriä paikalla. Nii, että meeppä sinne sitten tuurilla kattomaan onko päivystävää lääkäriä paikalla ja jos se nyt vahingossa sattuu siellä olemaan niin pari tuntia istut siinä pöpöpesässä poikien kanssa. Onpa tosi kivaa! Että jos pojilla ei ollu tautia kun sinne mentiin, niin varmasti on siinä vaiheessa kun sieltä lähetään. Jos ens viikolla kun meen tohon terkkaan odotteleen sitä kontrollia, niin siellä lukee jossain, että ei päivystävää lääkäriä paikalla, niin painelen kyllä samantien Jorviin ja saavat sitten siellä kontrolloida. Ja se on sit sen jälkeen viiminen kerta kun asioin muuten kun labrassa tos meitin terkassa.

Ai että, kunpa vaan oisin sen verran rikkaampi, että mulla olis varaa ottaa pojille hoitokuluvakuutukset niin heti ottaisin. Toisaalta jos tää mun tupakoinnin lopetus nyt onnistuu niin siitä jää rahat niihin vakuutuksiin. Mä ainakin toivon niin. Ukolle jo ilmotin, että jos sukulaiset kysyy mitä pojille joululahjaks niin voi sanoa, että hoitokuluvakuutus, kiitos. Sen kun mä saan niin poikia ei enää edes flunssan takia julkisella puolella nää, ellei oo pakko..

Ai että voikin kismittää..

 

-Morki