Mä vaan niin odotan, että me päästään hoitaan tää muutto pois alta. Pakkaaminenkin on ihan vaiheessa vielä. Huomenna olis pakko alottaa ne hommat kunnolla. Ja alotetaankin. Pari kaappia ja yhen hyllyn oon osittain tyhjentäny jo. Ja viel ois kaappela ja muuta tyhjennettävänä. Hohhoh. Päivisin mulla ei oikein oo aikaa pakkaa kamoja kun oon poikien kanssa keskenään ja illat nyt sit pitäs pyhittää sille hommalle. Ja viikonloput. No ens viikonloppuna se homma jää vähän kun pitää perjantaina mennä HIFK-TPS matsiin ja sieltä sitten mennäänkin Itikseen Bohemiaan kattomaan Klamydiaa. Noh, ehkä sit lauantaina sais jotain tehtyä vaikka onkin mahdollisesti kankkunen. Kyllä tämä tästä.

Pojut on nyt sit alkanu ihan todenteolla ryömimään. En enää meinaa pysyä niiden perässä. Sunnuntaina Ukko oli duunissa ja minä olin sitten poikien ja Junnun kanssa meillä. Istuskelin tässä koneella ja pojut leikki lattialla. Sit yhtäkkiä tuli ihan hiljasta aloin miettimään mitä pahaa pojat on tekemässä. Meillä on tossa eteisessä tollanen pitkä käytävä ja sen päässä on kuivausrumpu. Joo se on eteisessä koska meillä ei oo väliasennussarjaa siihen. Siihen ei siis löydy sopivaa vaikka onkin samanmerkkiset koneet. No joka tapauksessa, pojat oli hissukseen ja meni kattoon mitä ne toihuu, niin molemmat roikku siinä kuivausrummun luukussa ja katteli kun pyykit pyöri siellä. Se oli aika huvittavan näköstä. 

Sitten kun olin useemman kerran pojut sieltä kuivausrummulta kantanu takasin olohuoneeseen, niin mun oli pakko telkee toi käytävä niin, että pojut ei sinne pääse. Meillä ei siis oo olkkarissa ovea muuten kun keittiöön mennessä liukuovi. Tänään oli sit jo pakko laittaa sekin säppiin kun pojut menee sinnekkin hiplailemaan kaikkea. 

Sitten kun päästään sinne uuteen kämppään niin hommaan poikien huoneen oveen turvaportin niin saavat sit leikkiä siellä. Ehkä sitten mäkin saan päivän aikana tehä kotitöitäkin kun ei tarvii kokoajan vahtia mitä pojut tekee. On hyvä kun ne jo viihtyy keskenäänkin, ei tarvii olla kokoajan viihdyttämässä niitä. :)

Mä oon yrittäny hirveesti metsästää meille toista syöttötuolia. En halua uutena ostaa koska ne on niin kalliita ja käytettynäkin saa ihan hyviä. Jos ne on vähän naarmusia, niin ei haittaa kun sen voi hioa, maalaa ja lakkaa uusiks. Mut ei oikein meinaa mistään löytyy. Haluan nimenomaan sellasen puisen syöttötuolin, mielellään se minkä saa taitettia pöydäks ja tuoliks. Yks sellanen meillä jo on ja toinen tarvittais.

Uudet turvaistuimet hommattiin just. Vanhat alkaa koon puolesta käymään pieneks ja seuraavat mitkä meillä jo olis, niin niissä ei oo niitä viispistevöitä. Ja ne on pakko vielä olla. Ostettiin sitten uudet mitkä käy 18kg asti ja vielä aluks voi pitää selkämenosuuntaan niin kauan kun mahtuvat siinä niin istumaan. Ainoo vaan, että takapenkille, kun pitää mennä keskelle istumaan niin sinne saakin sitten hyppiä etupenkin kautta. Noh, onneks Junnu on sen verran ketterä, että kyl se siitä pääsee. Vaik ei se varmaan ois iso homma irrottaakaan sitä istuinta siitä.

Onneks pojut ei kuitenkaan istu ikuisesti turvaistuimissa. :)

Huomenna onkin vuoden kohokohta: Linnanjuhlat. Tää mamma kävi ostamassa iteleen jo herkkuja kaupasta tänään! :D Ihan kun olisin tulossa vanhaks. :) PItäs varmaan se Tuntematon Sotilaskin joskus kattoa. En oo ikinä ees sitä kirjaa lukenu. Äitin mukaan mulla on aukko sivistyksessä kun en oo lukenu sitä enkä kattonu. Noh, vielä jonain vuonna mä sen katon. 

Nyt me aletaan Ukon kanssa katteleen leffaa. Sitä on jo kolmena iltana katottu ja Ukko ei oo alusta kovin pitkälle päässy, mä oon jo vissiin melkein loppuun sen nähny.

Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille!

 

-Morki